Wat te posten op social media?
Content ideeën en inspiratie.
Welkom bij deze blog over effectieve social media-strategieën! Als je je ooit hebt afgevraagd wat je precies moet posten op social media, ben je niet de enige.
In deze blog geef ik je wat inspiratie en ideeën over wat je kunt delen op social media. Of je nu een bedrijf hebt, een merk vertegenwoordigt of gewoon je persoonlijke profiel wilt verbeteren, hier vind je tips en suggesties die je zullen helpen om boeiende en relevante content te creëren.
Het is belangrijk om jezelf in de schoenen van je (ideale) klant te plaatsen en te begrijpen wat hem of haar interesseert, waar ze mee bezig zijn en waar ze tegenaan lopen.
Hieronder kan je enkele van mijn tips terugvinden om inspiratie te krijgen voor jouw volgende post.
Topics en inspiratie
-
Stel elke maand een werknemer op een originele manier voor.
Leg de oorsprong van je bedrijfsnaam, missie en visie uit.
Deel een project dat je succesvol hebt afgerond.
Vier een mijlpaal die je hebt bereikt met je firma en deel het met je volgers.
Doe aan employer branding door je firma als een leuke plek om te werken te presenteren mbv foto’s van een activiteit die je organiseerde voor werknemers of getuigenissen van je personeel.
Deel een positieve review van een klant.
Breng je klanten op de hoogte van je vakantie door je openingstijden aan te passen op je website, Google en ook in een bericht op social media.
-
Beschrijf regelmatig wat je aanbiedt, waar je mee kunt helpen en hoe klanten met je in contact kunnen komen.
Heb je een nieuwe service? Start je met een cursus om een nieuw aanbod te brengen? Deel het en vraag feedback. Zie het als jouw mini-marktonderzoek.
Laat zien hoe je producten worden gemaakt of hoe ze worden gebruikt. User generated content van klanten die jouw product gebruiken zorgt ervoor dat jouw volgers zich kunnen herkennen in je aanbod en de toepassing ervan.
Deel de resultaten van je werk, zoals een voltooid project of de resultaten die klanten hebben behaald dankzij jouw werk.
-
Schrijf een post over een 'dag van...' die relevant is voor jouw business. Er zijn tal van ‘top topical kalenders’ te vinden online.
Vier feestdagen. Wens je volgers een fijne Kerst, Pasen, Nieuwjaar, verlengde weekends, start van de vakantie, enzovoort.
Deel een quote of meme die geassocieerd wordt met je aanbod of missie. Het kan volgers inspireren.
Geef eens een nuttige tip mee aan je volgers. Jij weet ongetwijfeld iets, dankzij jouw expertise, waar je klanten niet automatisch bij stil staan. Deel het, in beeld en tekst.
-
Maak een leuke post over het weer en link het aan je bedrijf, product of dienst met een mooie foto.
Deel je mening over recent nieuws in jouw sector zonder partij te kiezen. Vermijd politieke overtuigingen, tenzij je een politieke partij vertegenwoordigt.
-
Voeg regelmatig een gerichte call-to-action toe aan je posts om klanten eraan te herinneren dat ze maar één stap verwijderd zijn van een bericht, formulier, sms, telefoongesprek,.. om met jou in contact te komen.
Deel de link naar een blog op je website.
Verwijs naar andere social media platformen waar ze je ook kunnen volgen of content van je andere profielen kunnen bekijken.
Nodig vrienden uit op je persoonlijke profiel om je bedrijfsprofiel te liken en te volgen.
Volg bedrijven uit jouw sector en de volgers van deze bedrijven. Kans is groot dat deze mensen je gaan terug volgen en interesse hebben in je aanbod.
Zorg ervoor dat je website url en contacgegevens makkelijk terug te vinden zijn op je profiel(en).
Herinner je dat urls onder een post op Instagram niet klikbaar zijn. Integreer de link van je call to action in je biografie in de plaats.
Deel je post in een (Facebook)groep uit de buurt of een groep waar mensen die zich interesseren in jouw aanbod in kunnen zitten.
Gebruik hashtags indien relevant, maar niet meer dan 5. Nog op zoek naar een hashtag die scoort? Gebruik één van de vele tools zoals HashtagsForLikes: https://www.hashtagsforlikes.co/
Ongetwijfeld heeft jouw bedrijf unieke content te delen, twijfel niet en wees niet verlegen.
Jouw volgers horen graag van je en het helpt hen om de juiste leverancier te kiezen: jij dus!
Hopelijk heb je met deze tips wat inspiratie om je social media content een boost te geven! Het is niet altijd eenvoudig om over jezelf te vertellen, daarom is het uitbesteden van je content een goed idee. Zo profiteer je van het perspectief van een buitenstaander én de knowhow van dit specifieke vak.
Contacteer mij via onderstaande button en we kijken samen wat jouw social media goals zijn en hoe we ze gaan behalen!