Boost je sociale media game

met deze 7 tips!

Wil je jouw sociale media strategie naar een hoger niveau tillen? Ik heb enkele extra tips die je zeker zullen helpen om beter te worden in het beheren van je sociale media-accounts. Ontdek hoe je jouw volgers kunt boeien, je content kunt optimaliseren en effectiever kunt adverteren dankzij deze 7 tips!

  • Ontdek wat je volgers willen zien

Heb je nog geen duidelijk beeld van wat jouw volgers precies willen? Door het afwisselen van het soort content dat je post kun je gaandeweg ontdekken wat goed scoort.

Volg de statistieken en verzamel data over wat werkt en wat niet. Pas je strategie aan op basis van deze inzichten.

  • Maak een contentkalender

Organisatie is de sleutel tot succes op sociale media. Creëer een contentkalender in Excel of Google Drive waarin je verschillende soorten content en de timing van je posts plant.

Schrijf je posts uit, herlees ze en pas ze aan voordat je ze post. Zo zorg je voor consistente en doordachte content.

  • Visuele aantrekkingskracht

Mooie afbeeldingen en video's zijn essentieel voor het succes van je posts. Zorg ervoor dat je beeldmateriaal in het juiste formaat voor het social media kanaal is en voeg je logo toe om je merk te versterken. Houd je aan je huisstijl voor een herkenbare uitstraling.

Canva.com is een tool die heel wat gratis ontwerpen en templates ter beschikking zijn om visueel materiaal te ontwikkelen. Je kan ook de afmetingen van je afbeeldingen aanpassen naar het juiste formaat voor het social media kanaal waar je op gaat posten.

  • Plan je content in

Bespaar tijd en plan je content vooruit in. Platformen zoals Facebook, Instagram en YouTube bieden de mogelijkheid om exact te plannen wanneer je content wordt gepubliceerd en geven je waardevolle informatie over het beste tijdstip voor optimale resultaten. Maak gebruik van tools zoals de Meta Business Suite om je posts voor zowel Facebook als Instagram op één plek te plannen.

  • Pas je content aan per platform

Elk sociaal media platform heeft zijn eigen publiek en voorkeuren. Pas je content aan op basis van het platform waarop je post. Begrijp de behoeften en interesses van je volgers op elk platform en zorg voor relevante en boeiende content.

  • Beperkingen van niet-gesponsorde content

Realiseer je dat content die je niet sponsort slechts zichtbaar is voor een klein percentage van je volgers, meestal tussen de 2-6%, afhankelijk van het medium. Vermijd de "bericht promoten" functie op platformen zoals Facebook, omdat deze functie alleen zorgt voor een groter bereik zonder andere voordelen zoals interactie, volgers of leads.

  • Effectief adverteren op sociale media

Als je wilt adverteren op sociale media, bepaal dan eerst het doel van je campagne. Verdiep je in de verschillende advertentiemogelijkheden en zorg voor een duidelijke copy en aantrekkelijk beeldmateriaal. Adverteren op sociale media is iets waar Mirketing je graag mee verder helpt!

Met deze extra tips ben je goed op weg om je sociale media vaardigheden te verbeteren. Blijf experimenteren, leer van je resultaten en pas je strategie aan om het beste uit je sociale media-ervaring te halen. Veel succes!